Dr Anna Ewa Wieczorek (adiunkt)
Koordynator PNJA (studia I stopnia)
O mnie:
Uzyskane stopnie naukowe:
2011 Doktor w zakresie językoznawstwa: Uniwersytet Łódzki („Clusivity in Barack Obama pre-election speeches” / „Znaczniki przynależności i wykluczenia w przemówieniach przedwyborczych Baracka Obamy”)
2007 Magister: Uniwersytet Łódzki, Instytut Anglistyki („Cognitive-pragmatic aspects of legitimisation in the siscourse of historic change”/”Kognitywno-pragmatyczne aspekty legitymizacji w dyskursie zmian historycznych”)
Badania naukowe:
Legitymizacja i budowanie wizerunku w dyskursie politycznym
Komunikowanie przynależności i wykluczenia
Elementy narracyjne w dyskursie politycznym
Granty:
2015 Monofonia i polifonia w dialogicznej i niedialogicznej narracji politycznej (dotacja celowa dla młodych naukowców)
2016 Elementy narracji w dyskursie politycznym – rola perspektywy w reprezentacji wydarzeń (dotacja celowa dla młodych naukowców)
2017 Budowanie wizerunku przywódcy za pomocą cytatów i autocytatów w krótkiej narracji politycznej w przemówieniach prezydenckich (dotacja celowa dla młodych naukowców)
Projekty edukacyjno-badawcze:
2015-2018 Kierownik Merytoryczny Projektu
Grant przyznany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) – Narodową Agencję Programy ERASMUS+ w ramach Programu ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne – współpraca szkół. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt. „C4C- CLIL dla Dzieci – Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe dla dzieci” , wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez The Language Center srl, Włochy.
2014-2016 – członek zespołu w międzynarodowym projekcie partnerskim.
Grant przyznany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) – Narodowa Agencję Programu ERASMUS+ w ramach Programu ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne; współpraca na rzecz innowacyjności i wymiany dobrych praktyk; umowa nr 2014-1-PL01-KA200-003578. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt. „DysTEFL2 – Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language”, wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez Uniwersytet Łódzki.
2011-2013 – członek zespołu w międzynarodowym projekcie partnerskim.
Grant programu LLP – Lifelong Learning Programme, Comenius Multilateral Project; umowa nr 2011-3631/001-001. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt.: „DysTEFL – Dysleksja dla nauczycieli języka angielskiego jako obcego”, wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez Uniwersytet Łódzki.
Tematyka promowanych prac licencjackich:
Legitymizacja i budowanie wizerunku w dyskursie politycznym
Perswazja i manipulacja w dyskursie medialnym
Przynależność i wykluczenie
Język reklamy i kampanii społecznych
Prowadzone kursy:
Seminarium licencjackie (pragmatyka językowa)
Seminarium specjalizacyjne (komunikacja w dyskursie politycznym)
Konwersatorium językoznawcze (techniki perswazji i manipulacji)
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego – sprawności zintegrowane (II stopień)
Przekład ustny
Przekład pisemny
Język angielski biznesowy
ORCID 0000-0003-4936-051X
Wybrane publikacje:
Wieczorek, Anna Ewa. (2020) “Embedded discourse spaces in narrative reports.” Discourse Studies 22(2), w druku.
Wieczorek, Anna Ewa. (2019) “The (de)legitimising power of narrative reports: A case study of covert sayers.” Lodz Papers in Pragmatics 15.1, w druku.
Wieczorek, Anna Ewa. (2017) „’I hope you don’t mind me quoting you’: Narrative reports in the service of (de)legitimisation.” In Events and Narratives in Language, Łódź Studies in Language 52, edited by Janusz Badio, 205-221. Peter Lang: Frankfurt am Main.
Wieczorek, Anna Ewa. (2015) „’Look who’s talking now’: A taxonomy of speakers in single-turn political discourse.” Discourse Studies 17(3): 343-359.
Wieczorek, Anna Ewa. (2013) Clusivity: A New Approach to Association and Dissociation in Political Discourse. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Wieczorek, Anna Ewa. (2010) „’And I quote’: Direct and indirect point-of-view switches in clusivity-oriented discourse.” Lodz Papers in Pragmatics 6.2: 229-247.
Wieczorek, Anna Ewa. (2009) „This is to say you are either in or out: Some remarks on clusivity.” Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines 3.2: 118-129.
Wieczorek, Anna Ewa. (2008) „Proximisation, common ground and assertion-based patterns for linguistic legitimisation.” Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines 2.1: 31-48.
pokój 4.12