• USOSweb
  • PolskiPolski
    • PolskiPolski
    • EnglishEnglish
Instytut Anglistyki UŁ
  • Aktualności
  • Instytut
    • Struktura
    • Władze
    • Historia
    • Projekty badawcze
    • Projekty edukacyjne
    • Biuletyn
    • Lista pracowników
    • Dyżury pracowników
    • Zespół ds. dydaktyki
    • Media
    • Partnerzy
  • Studenci
    • Plany zajęć
    • Zasady i regulaminy
    • Grupy studenckie
    • Programy studiów
    • Opisy kursów
    • Terminy egzaminów
    • Nieobecności
    • Praktyki zawodowe – FAQ
    • Koła naukowe & ERIC
    • Prace dyplomowe
    • Egzaminy dyplomowe
    • Stypendia i pomoc materialna
    • Rada studentów
    • Wyróżnione prace dyplomowe
  • Kandydaci
    • 5 powodów, dla których warto studiować na łódzkiej anglistyce
    • Kierunek Filologia Angielska
    • Zasady rekrutacji
    • Studia podyplomowe
  • Kontakt
  • Szukaj
  • Menu Menu
  • Facebook
  • Instagram
  • Mail

Wieczorek Anna Ewa, dr

O mnie

Dr Anna Ewa Wieczorek (adiunkt)

Koordynator PNJA (studia I stopnia)

O mnie:

Uzyskane stopnie naukowe:

2011    Doktor w zakresie językoznawstwa: Uniwersytet Łódzki („Clusivity in Barack Obama pre-election speeches” / „Znaczniki przynależności i wykluczenia w przemówieniach przedwyborczych Baracka Obamy”)

2007    Magister: Uniwersytet Łódzki, Instytut Anglistyki („Cognitive-pragmatic aspects of legitimisation in the siscourse of historic change”/”Kognitywno-pragmatyczne aspekty legitymizacji w dyskursie zmian historycznych”)

Badania naukowe:

Legitymizacja i budowanie wizerunku w dyskursie politycznym

Komunikowanie przynależności i wykluczenia

Elementy narracyjne w dyskursie politycznym

Granty:

2015    Monofonia i polifonia w dialogicznej i niedialogicznej narracji politycznej (dotacja celowa dla młodych naukowców)

2016    Elementy narracji w dyskursie politycznym – rola perspektywy w reprezentacji wydarzeń (dotacja celowa dla młodych naukowców)

2017    Budowanie wizerunku przywódcy za pomocą cytatów i autocytatów w krótkiej narracji  politycznej w przemówieniach prezydenckich (dotacja celowa dla młodych naukowców)

Projekty edukacyjno-badawcze:

2015-2018      Kierownik Merytoryczny Projektu

Grant przyznany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) – Narodową Agencję Programy ERASMUS+ w ramach Programu ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne – współpraca szkół. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt. „C4C- CLIL dla Dzieci – Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe dla dzieci” , wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez The Language Center srl, Włochy.

2014-2016 – członek zespołu w międzynarodowym projekcie partnerskim.

Grant przyznany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) – Narodowa Agencję Programu ERASMUS+ w ramach Programu ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne; współpraca na rzecz innowacyjności i wymiany dobrych praktyk; umowa nr 2014-1-PL01-KA200-003578. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt. „DysTEFL2 – Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language”, wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez Uniwersytet Łódzki.

2011-2013 – członek zespołu w międzynarodowym projekcie partnerskim.

Grant programu LLP – Lifelong Learning Programme, Comenius Multilateral Project; umowa nr 2011-3631/001-001. Grant przyznany na realizację międzynarodowego projektu koordynatorskiego pt.: „DysTEFL – Dysleksja dla nauczycieli języka angielskiego jako obcego”, wykonywanego przez konsorcjum partnerów i koordynowanego przez Uniwersytet Łódzki.

Tematyka promowanych prac licencjackich:

Legitymizacja i budowanie wizerunku w dyskursie politycznym

Perswazja i manipulacja w dyskursie medialnym

Przynależność i wykluczenie

Język reklamy i kampanii społecznych

Prowadzone kursy:

Seminarium licencjackie (pragmatyka językowa)

Seminarium specjalizacyjne (komunikacja w dyskursie politycznym)

Konwersatorium językoznawcze (techniki perswazji i manipulacji)

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego – sprawności zintegrowane (II stopień)

Przekład ustny

Przekład pisemny

Język angielski biznesowy

Publikacje

ORCID 0000-0003-4936-051X

 

Wybrane publikacje:

Wieczorek, Anna Ewa. (2020) “Embedded discourse spaces in narrative reports.” Discourse Studies 22(2), w druku.

Wieczorek, Anna Ewa. (2019) “The (de)legitimising power of narrative reports: A case study of covert sayers.” Lodz Papers in Pragmatics 15.1, w druku.

Wieczorek, Anna Ewa. (2017) „’I hope you don’t mind me quoting you’: Narrative reports in the service of (de)legitimisation.” In Events and Narratives in Language, Łódź Studies in Language 52, edited by Janusz Badio, 205-221. Peter Lang: Frankfurt am Main.

Wieczorek, Anna Ewa. (2015) „’Look who’s talking now’: A taxonomy of speakers in single-turn political discourse.” Discourse Studies 17(3): 343-359.

Wieczorek, Anna Ewa. (2013) Clusivity: A New Approach to Association and Dissociation in Political Discourse. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Wieczorek, Anna Ewa. (2010) „’And I quote’: Direct and indirect point-of-view switches in clusivity-oriented discourse.” Lodz Papers in Pragmatics 6.2: 229-247.

Wieczorek, Anna Ewa. (2009) „This is to say you are either in or out: Some remarks on clusivity.” Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines 3.2: 118-129.

Wieczorek, Anna Ewa. (2008) „Proximisation, common ground and assertion-based patterns for linguistic legitimisation.” Critical Approaches to Discourse Analysis across Disciplines 2.1: 31-48.

Kontakt

anna.wieczorek@uni.lodz.pl

pokój 4.12

Instytut Anglistyki Uniwersytetu Łódzkiego

ul. Pomorska 171/173
90-236 Łódź

+48 42 664 52 21
email: anglistyka@uni.lodz.pl

© Copyright - Instytut Anglistyki UŁ
  • Facebook
  • Instagram
  • Mail
Kopytowska Monika, dr Kurzejamska-Kopania Małgorzata, mgr
Scroll to top