Zasady prowadzenia zajęć zdalnych na kierunku filologia angielska w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/21
- Terminy i forma zajęć
1.1. Zajęcia ułożone są w planie w konkretnych godzinach. Wykładowca ma prawo oczekiwać obecności studentów w tych godzinach na platformie, gdzie organizuje zajęcia.
1.2. Wykładowca organizuje zajęcia ze studentami w formie:
- a) kontaktu bezpośredniego (wideokonferencja);
- b) pracy indywidualnej z każdym studentem (regularne wysyłanie zadań do realizacji, oraz odsyłanie studentowi ich oceny ze zindywidualizowanymi uwagami);
- c) zlecania grupom studentów wykonywania określonych zadań (np. obejrzenie zarejestrowanej prezentacji, przeczytanie i analiza tekstu, rozwiązanie testu online);
1.3. Zajęcia typu ćwiczenia, ćwiczenia konwersatoryjne i proseminarium wykorzystują co najmniej dwie z powyższych form, co zapewnia wykładowcy możliwość regularnego monitorowania udziału studentów w zajęciach oraz kontrolowania ich bieżących postępów w realizacji programu zajęć.
1.4. Wykłady mogą odbywać się w formie wideokonferencji lub przesyłania studentom zarejestrowanych prezentacji (audio i/lub wideo).
1.5. Studentów uczestniczących w wideokonferencji obowiązuje korzystanie z mikrofonów i aktywny udział w zajęciach. Zaleca się włączenie kamery internetowej, przynajmniej podczas udzielania odpowiedzi na pytanie wykładowcy lub udziału w dyskusji.
1.6. Zalecamy studentom regularne wykonywanie zlecanych przez wykładowców zadań, najlepiej w czasie zaplanowanych zajęć, co ułatwi im pracę zdalną w semestrze.
- Obecność na zajęciach
2.1. Niezależnie od formy zajęć wykładowca każdorazowo odnotowuje uczestnictwo studenta w zajęciach lub wykonanie przez niego zadania w danym tygodniu. Powyższe umożliwia studentowi zaliczenie obecności w zajęciach.
2.2. Przez nieobecność na zajęciach rozumie się brak kontaktu ze studentem w danym tygodniu (nieobecność na spotkaniu zdalnym lub nieodesłanie zleconego na ten tydzień zadania).
2.3. Wykładowcy prowadzą dokumentację dotyczącą obecności poszczególnych studentów w zajęciach na bieżąco.
2.4. W przypadku nieobecności na więcej niż dwóch zajęciach w semestrze, student zobowiązany jest do przedstawienia zwolnienia lekarskiego.
2.5. Jeśli student opuścił więcej niż dwa zajęcia w semestrze wykładowca może, niezależnie od przyczyny nieobecności, zlecić studentowi wykonanie dodatkowych zadań w celu zrealizowania całego programu zajęć.
2.6. W przypadku przedłużającego się braku możliwości uczestniczenia w zajęciach z przyczyn technicznych, student zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić dyrekcję Instytutu Anglistyki, która podejmie działania w celu umożliwienia studentowi indywidualnego sposobu zaliczenia wszystkich przedmiotów.
2.7. Wykładowcy nie są zobowiązani do odnotowywania obecności studentów na wykładach. Jednakże regularne uczestniczenie z wykładach jest stanowczo zalecane, a jego brak nie może stanowić usprawiedliwienia trudności w realizacji treści programowych i uzyskania zaliczenia.
- Zaliczenie przedmiotu
3.1. Zaliczenie każdego przedmiotu odbywa się na zasadach ustalonych przez wykładowcę i podanych do informacji studentom.
3.2. Zaliczenie uzyskiwane jest na podstawie regularnego uczestnictwa w zajęciach, wykonywanych na bieżąco i indywidualnie ocenianych zadań, oraz/lub zaliczenia (testu) końcowego.
- Kontakt mailowy i platformy zajęciowe
4.1. Studenci są zobowiązani do korzystania z założonych przez UŁ kont mailowych.
4.2. Kontakt z wykładowcami możliwy jest przez adresy mailowe dostępne na stronie internetowej IA (domyślnie są to adresy w formacie imie.nazwisko@uni.lodz.pl).
4.3. UŁ zaleca wykorzystywanie do zajęć zdalnych platformy Microsoft Teams lub platformy Moodle, ale wykładowcy mogą zadecydować o prowadzeniu zajęć przy użyciu innej platformy. W zależności od treści programowych, zajęcia mogą być prowadzone przy wykorzystaniu więcej niż jednej platformy.
4.4. Wykładowca powinien poinformować studentów na początku semestru, jakie platformy będą wykorzystywane na zajęciach. Jednakże w przypadku problemów natury technicznej wybór ten może zmienić się w trakcie trwania semestru.
4.5. Jeśli do uczestniczenia w zajęciach na platformie wybranej przez wykładowcę konieczne jest założenie przez studenta bezpłatnego konta, student zobowiązany jest takie konto założyć. Z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych student może założyć to konto podając dane fikcyjne, ale musi poinformować o tych danych prowadzącego. Do założenia takiego konta student może wykorzystać inny adres mailowy.
- Konsultacje wykładowców
5.1. Zalecaną formą konsultacji jest kontakt mailowy lub wideokonferencja w terminie uzgodnionym z wykładowcą.
5.2. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość uzgodnienia z wykładowcą spotkania w budynku Wydziału Filologicznego zgodnie z aktualnymi wytycznymi BHP.
Podstawowe błędy językowe mające wpływ na ocenę prac pisemnych
w Instytucie Anglistyki UŁ
W trosce o poziom językowy studentów filologii angielskiej postanowiliśmy wprowadzić system motywujący wszystkich Państwa do dbałości o swoją angielszczyznę. System będzie dotyczył jedynie prac pisemnych. W gronie zespołu ds. dydaktycznych Instytutu Anglistyki opracowaliśmy listę błędów, które pojawiają się w pracach studentów, ale są zdecydowanie poniżej oczekiwanego przez nas poziomu językowego. Jesteśmy pewni, że stać Państwa na to, aby takich błędów nie popełniać, a ich obecność w pracach pisemnych jest raczej wynikiem braku uważności, do której chcielibyśmy Państwa w ten sposób zachęcić. System dotyczy wszystkich przedmiotów poza przedmiotami praktycznymi (PNJA, Pisanie), ponieważ tam język oceniany był już wcześniej.
Poziom BA:
- Brak czasownikowej końcówki –s w trzeciej osobie liczby pojedynczej (*when he sleep) lub jej obecność w liczbie mnogiej (*brothers goes)
- Nieprawidłowa konstrukcja złożonej frazy czasownikowej (*it didn’t occurred, *did you started, *you should understood, *he began built, *that ever been, *I will asked you)
- Brak jakiegokolwiek rodzajnika przez rzeczownikiem policzalnym w liczbie pojedynczej (*language has tendency to change, *Idea of standarised language is too complex)
- Nieprawidłowa forma zaimka wskazującego (*that times, *this brothers)
- Nieprawidłowa forma czasownika nieregularnego (*he sleeped/sleept, *he has went)
- Nieprawidłowa forma rzeczownika z nieregularną liczbą mnogą (*womans, *womens)
- Nieprawidłowa forma czasownika to be (*brothers was)
- Brak końcówki -s w liczbie mnogiej (*three part)
- Końcówka -s w rzeczownikach niepoliczalnych (*offsprings)
- Zastępowanie słów angielskich ich polskimi odpowiednikami (*Abraham and his potomstwo)
Poziom MA: dodatkowo
- Szyk zdania inny niż SVO (*Then went he to meet them)
- Brak następstwa czasów w mowie zależnej (*He said he is from Poland)
- Nieprawidłowa konstrukcja zdań warunkowych (*When it will happen, …)
Procedura:
- 2 błędy z listy obniżają wynik o 5%, czyli jeżeli w pracy studenta znajdą się dowolne 2 błędy z listy (2 błędy, nie 2 rodzaje błędów, błędy mogą być z tej samej kategorii) to wynik obniża się o 5% (w przeliczeniu na stosowaną przez wykładowcę punktację). Pierwszy błąd nie wywołuje konsekwencji (zakładamy, że może być przypadkowy), 4 błędy obniżają ocenę o 10% itd.
- W przypadku pracy pisanej na zajęciach (zaliczenie, test, egzamin) ocenę można obniżyć maksymalnie o 20%, przy pracach pisanych w domu nie ma żadnych ograniczeń (czyli można nie zaliczyć pracy z powodu rażących błędów językowych, nawet jeżeli merytorycznie praca się broni).
- Semestr zimowy 2020/2021 jest okresem „ostrzegawczym” dla wszystkich studentów, tzn. wykładowcy zaczynają zaznaczać błędy z listy na pracach pisemnych, ale nie wyciągają konsekwencji (nie obniżają oceny, jedynie informują studenta, jaką ocenę uzyskałby, gdyby system już działał).
- Od semestru letniego 2020/2021 podstawowe błędy językowe zaczynają obniżać ocenę.
- Dla studentów I roku BA semestr zimowy zawsze będzie „semestrem ostrzegawczym”
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego – platforma dla studentów uczestniczących w kursach PNJA
Regulamin przedmiotu PNJA – studia stacj. I stopnia – rok akad. 2020/2021
Regulamin przedmiotu PNJA – studia stacj. II stopnia – rok akad. 2020/2021
Placement test – PNJA I i II stopień
Tryb pracy wymusza zarówno na studentach jak i na wykładowcach ciągłą komunikację mailową, dlatego zachęcamy do zapoznania się z zasadami etykiety mailowej, którymi należy się kierować w oficjalnej korespondencji.